Overslaan en naar de inhoud gaan

Pinterest wordt loslippiger

Op dit moment krijgen adverteerders eigenlijk alleen te horen waar een gebruiker woont (in welke regio) en welk geslacht hij of zij heeft. Dat moet veranderen; er moet ook informatie worden verstrekt over de beweegredenen van de gebruikers. Bijvoorbeeld of zij een nieuw huis willen kopen, toe zijn aan een nieuwe auto of belangstelling hebben voor het huren van films.
Social Media
© CC0 Pixabay
CC0 Pixabay

Extractie

Dergelijke informatie kan worden gehaald uit een analyse van de plaatjes die een gebruiker op zijn Pinterest-pagina's neerzet. "Met zulke informatie kan Pinterest goede sier maken bij de adverteerders", aldus een onderzoek van bureau Forrester. De voorgestelde techniek gaat ervan uit, dat de gebruikers inderdaad veel plaatjes zullen publiceren van zaken waar ze belangstelling voor hebben. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat mensen beeldverzamelingen aanleggen van spullen waar ze een aperte hekel aan hebben.

Anoniem

Pinterest zegt wel toe, dat er niet al te diep in de profielen van de gebruikers gedoken zal worden. Namen en adressen zullen niet aan de adverteerders worden gemeld.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in