Retail loopt voorop in marketing-vernieuwing
In kaart brengen
Om de mate van marketingontwikkeling in sectoren in kaart te brengen en te laten zien wat de impact van best-practices voor moderne marketing op de business is, gaf Oracle opdracht aan Forrester Consulting tot een wereldwijd onderzoek onder beleidsmakers op het gebied van marketing. In het onderzoek, getiteld: Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact of Marketing Maturity in the Age of the Customer werd gepeild in hoeverre best-practices voor moderne marketing zijn ingevoerd in twintig sectoren, waaronder elektronica, energie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, productie, media, retail en telecom. Naar voren kwam onder meer dat retailmarketeers voorop lopen wat betreft 'moderne' marketing. Ook op een aantal belangrijke punten die van invloed zijn op de klantervaring en bedrijfsprestaties, blijken winkelbedrijven voor te lopen op menige ander sector.
Betrokkenheid vergroten
46 procent van de retailorganisaties heeft slimme, doelgerichte mogelijkheden waarmee ze beschikken over realtime feedback en geavanceerde overzichten om de betrokkenheid van de consument en de marketingeffectiviteit te vergroten. Ter vergelijking: slechts 31 procent van alle respondenten uit andere sectoren geeft aan eenzelfde niveau van doelgerichtheid te hebben.
Voor wat betreft marketingintegratie blijkt dat 42 procent van de retailorganisaties op dit moment een volledig geïntegreerd cross-channel-marketingplatform gebruikt. Daarentegen geeft slechts 14 procent van de respondenten uit andere sectoren aan eenzelfde niveau van integratie te hebben.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 492 marketingbeleidsmakers in uiteenlopende sectoren in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Australië.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee