Overslaan en naar de inhoud gaan

'Stormachtige groei webwinkels'

Winkeliers die hiervan willen profiteren, moeten hun verkoopkanaal op internet goed op orde hebben. Wat ook helpt, is een sterke positie van hun fysieke winkels. Grote internationale ketens zijn wat dat betreft in het voordeel ten opzichte van kleine ketens omdat hun winkels zich vaak op goede locaties bevinden. Ze beschikken bovendien over voldoende middelen om zichzelf online op de kaart te zetten.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De marktonderzoeker stelt dat de explosieve groei van de internetverkopen onontkoombaar en structureel is. Steeds meer mensen gebruiken smartphones, de mogelijkheden van elektronisch betalen nemen toe en innovaties maken online winkelen gemakkelijker. Zo nam het aantal consumenten dat een aankoop deed met een mobiele telefoon tussen 2010 en 2012 met 193 procent toe.

Steeds meer fysieke winkels opgeheven

Roland Berger verwacht dat de winstgevendheid van fysieke winkels zwaar onder druk komt te liggen, zeker als winkeliers er niet in slagen tijdig een deel van hun nering naar internet te verplaatsen. De marktonderzoeker waarschuwt ook voor oplopende leegstand van winkels.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in