Overslaan en naar de inhoud gaan

Tablet goudmijn voor Google

Dat percentage neemt toe van 10,7 procent naar 20 procent, volgens het rapport van Marin Software waar de Amerikaanse zakenkrant uit citeert.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De omzet van Google in mobiele advertenties bedroeg vorig jaar 8 miljard dollar. Het komend jaar zijn tablets alleen al goed voor 5 miljard dollar. Een deel van de inkomsten volgt uit een gewijzigde advertentiestrategie die Google hanteert. Adverteerders die uitsluitend geïnteresseerd zijn om te adverteren bij de desktop-zoekmachine, moeten voortaan ook betalen voor tabletadvertenties. Google vindt dat het verschil tussen tablet en desktop steeds verder vervaagd.

Tarieven gaan omhoog

Ook trekt Google de advertentietarieven eind dit jaar gelijk. De tarieven voor adverteren op een tablet liggen nu nog 17 procent lager.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in