Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitalisering geeft retail grip op supply & demand

Voorspellingen doen over vraag en aanbod is een uitdagende, maar gevaarlijke kunst. Doe je het goed, dan heb je altijd net genoeg voorraad: niet te veel, zodat je magazijnen vol liggen met onverkochte waren, maar precies genoeg, zodat je altijd direct aan de actuele vraag kunt voldoen.
© Shutterstock
Shutterstock

Van oudsher zijn het inkopers die bepalen welke goederen bij welke leveranciers worden besteld, op basis van ervaring, marktkennis en onderbuikgevoel. Maar naarmate marges kleiner worden en consumenten steeds meer variatie verwachten in nieuwe en onderscheidende waren, zoeken retailers naar betere methoden om te voorspellen waar het met de vraag naartoe gaat.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in