Overslaan en naar de inhoud gaan

Indirecte verkoop van IT- en telecombedrijven niet altijd optimaal

Vrijwel alle IT- en telecombedrijven hebben een stap gezet om een verkoopkanaal op te starten. Een deel van hen kiest daarbij voor een indirecte marktbediening, dus via distributeurs en resellers. Maar in de loop der jaren ontstaat daarbij vaak erosie qua efficiency van het kanaal, ziet Partner Navigator.
Verkoopkanalen
© Shutterstock.com
Shutterstock.com

Partner Navigator analyseerde gegevens van 5.497 IT-bedrijven en telecombedrijven, om te zien hoe deze bedrijven hun markt bedienen. Daarbij is gekeken naar de wijze waarop deze bedrijven hun markt bedienen, ook wel de Go-To-Market of GTM genoemd. We onderscheiden daarin grofweg vier varianten: direct, via resellers, via distributeur(s) die met hun partner/resellers de markt bedienen en via een webwinkel of online portal.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in