Overslaan en naar de inhoud gaan

De controle terug!

Microservices is een nieuwe vorm van service-oriëntatie die veel wordt gebruikt (Amazon, Spotify). Toch zitten er beperkingen aan deze aanpak die het toepassen ervan moeilijk beheersbaar maken. Business Process Management is al langer bekend en beproefd, maar ook niet altijd succesvol. Door BPM en microservices te combineren ontstaat een gelukkig huwelijk. Vijf stellingen.
Samenwerken
© CC0 - Pixabay
CC0 - Pixabay

Bij het toepassen van microservices raken veel bedrijven verstrikt in de veelheid van componenten en het onderlinge berichtenverkeer. Zij ervaren een slechte beheersbaarheid in het netwerk van services en bedrijfsprocessen. Anderen hebben moeite hun BPM-systeem beheersbaar te houden en te voorkomen dat het zich ontwikkelt tot een log monolithisch systeem dat slecht schaalbaar is. Beide aanpakken zijn echter complementair en kunnen elkaars zwakke kanten aanvullen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in