Overslaan en naar de inhoud gaan

Strategische proceseigenaren, breek de silo’s af!

Vrijwel elke organisatie kampt met silo’s. Zij zorgen voor onnodige belemmeringen. Met procesgericht werken kan de samenwerking al fors verbeteren, maar het volledig afbreken van silo's lukt daar niet mee. Suzie Joku ziet hierbij een belangrijke taak voor de strategisch proceseigenaar.
silo's
© CC0 Pixabay
CC0 Pixabay

Iedereen die BPM/Lean-projecten uitvoert of procesgericht werken wil introduceren, zal het herkennen. Processen beschrijven en samen met medewerkers optimaliseren lukt nog wel, maar op een gegeven moment komen er issues naar boven die niet binnen de scope van zo’n optimalisatieproject op te pakken zijn: muren die tussen afdelingen staan, mensen die langs elkaar heen werken, en afdelingen die op eilandjes werken. Kortom: silo’s. Silo’s komen in veel organisaties voor; soms onzichtbare muren in alle soorten en maten, met bureaucratie, vertraging, fouten en slechte resultaten tot gevolg. Silo’s zijn ongrijpbaar en kennen vaak een lange geschiedenis. Ze zijn geworteld in een onderstroom die niet met procedures en flowcharts te tackelen is, maar wel invloed hebben op proces- en dus organisatieresultaten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in