Glasvezelkabels horen u rijden
Het is de bedoeling daartoe gebruik te maken van informatie die Cisco vergaart door bestaande glasverzelkabels in de bodem langs wegen te gebruiken voor het signaleren van trillingen die maatgevend zijn voor de hoeveelheid verkeer op weg. TomTom wil de informatie die via deze zogeheten Distributed Acoustic Sensing (DAS), samenvoegen met zijn eigen Floating Car Data en - na bigdata-analyse - doorspelen aan verkeersdeelnemers en Traffic Management Centres.
“Met dit project verbinden we weginfrastructuur, voertuigen, bestuurders en wegautoriteiten, waardoor het voor hen mogelijk wordt om bijna real-time informatie uit te wisselen. Dat is waar het Internet of Things over gaat. Met TomTom’s expertise, zijn gigantische verkeersdatabank en innovatieve verkeerstechnologie, is TomTom een sterk bedrijf in het veld,” legt Cisco's EMEAR-president Edwin Paalvast uit.
TomTom hoopt dat deze ontwikkeling zal helpen om vertragingen te verminderen en de accuraatheid van real-time verkeersdiensten verbeteren, terwijl de kosten van de verkeerstoezicht infrastructuur lager worden. De DAS-technologie belooft significant goedkoper te worden in de opzet en het onderhoud in vergelijking met traditionele inductiekabel sensoren. Dit project streeft ernaar om betere producten te ontwikkelen die de veeleisende voorschriften voor autonoom rijden ondersteunt, waarbij auto’s weten wat zich achter hun sensoren afspeelt, in real-time en op elke rijstrook.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee