Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe voelt malaise in advertentiebranche

Adobe Systems heeft in zijn vierde kwartaal een winstdaling moeten incasseren van 57 procent. Inclusief enkele voorzieningen bedroeg de winst 34,2 miljoen dollar. De omzet daalde van 355 miljoen naar 265 miljoen dollar.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Adobe heeft duidelijk te lijden van de gevolgen van de aanslagen in de VS. Het bedrijf, dat veel grafische software levert, zag zijn vraag vooral dalen doordat er veel minder geadverteerd wordt en er in de advertentiebranche dus minder van zijn producten nodig zijn. De omzet die Adobe bereikte met Acrobat, de platformonafhankelijke documenttechnologie, is in 2001 gegroeid met liefst 44 procent. De omzet over het gehele boekjaar 2001 bedroeg 1.23 miljard dollar, terwijl dat vorig jaar nog 1,26 miljard was. het bedrijf blijft wel een gezonde marge houden. De winst over 2001 daalde van 288 miljoen naar 206 miljoen dollar. (fbl)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in