App-gebruiker trouwer op IOS dan op Android
Toch tekent zich een trend af die een einde lijkt de maken aan dit springerige gedrag, suggereert marktonderzoeker Localytics. Het percentage apps dat maar een keer werd gebruikt na downloaden bedraagt nu 22 procent. Vorig jaar was dat nog 26 procent.
Het percentage apps dat meer dan 10 keer werd gebruikt, steeg van 26 naar 31 procent in dezelfde periode.
Localytics ontdekte dat Apple-gebruikers trouwer zijn in het gebruik van hun apps. Inmiddels wordt 35 procent van de iOS-apps 10 keer of vaker bekeken, terwijl dat bij Android-apps maar in 23 procent van de gevallen gebeurt. Android-gebruikers zijn nog meer zoekend, lijkt het. Van de gedownloade Android-apps wordt 24 procent na een keer openen gedumpt, terwijl dat percentage bij iOS-apps op 21 procent ligt.
Localytics heeft een aantal verklaringen voor het fenomeen. Apple heeft een beleid dat het stimuleren van downloaden, bijvoorbeeld door het geven van kortingsbonnen, verbiedt. Ook heeft het iOS-platform voor veel ontwikkelaars de voorkeur, waardoor mogelijk de kwaliteit van de apps op het iOS-platform beter is.
Voor ontwikkelaars is inmiddels meer te verdienen aan het tonen van in-app-advertenties of het afsluiten van abonnementen dan het eenmalig innen van een downloadvergoeding. Op beide platforms zijn het de kwalitatief hoogwaardige apps die de meeste inkomsten genereren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee