App Store creëert vooral winkeldochters
Meeste gebruikers kijken niet verder dan de top 25-lijsten
Volgens CEO Christian Henschel gaat het om zo'n 400.000 apps waarin niemand geïnteresseerd lijkt te zijn. Het probleem voor de makers achter deze apps is dat de App Store hun ook geen enkele mogelijkheid biedt om interesse te wekken voor de vruchten van hun inspanningen. De meeste gebruikers van de iPhone en de iPad komen niet verder dan de hitlijsten met 25 meest gedownloade apps binnen de categorieën 'gratis', 'betaald' en 'meest opgebracht'.
"Als je niet in een van deze lijsten staat, is het zeer onzeker of je ooit door iemand wordt opgemerkt. De Top 25 neigt er toe te worden bevolkt door een kleine groep bedrijven die miljoenen dollars investeren in het bereiken van de top van deze lijsten. Als je een kleine onafhankelijke uitgever van apps bent, is het echt heel lastig om te zorgen dat je ooit wordt opgemerkt" stelt Henschel tegenover nieuwssite Gigacom.
Adeven presenteerde zijn bevindingen bij wijze van aftrap voor hun nieuwe Aptrace-service, waarmee ontwikkelaars hun commerciële speelveld in kaart kunnen brengen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee