Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple stopt inderdaad met iAD

Apple startte het platform voor mobiele advertenties zes jaar geleden. Ontwikkelaars kunnen het advertentieprogramma gebruiken om reclames rechtstreeks in hun programma's weer te geven. Het gebruik en de opbrengst vallen echter sterk tegen. Apple accepteert geen nieuwe apps meer voor het programma. Bestaande deelnemers kunnen hun bestaande campagnes wel voortzetten. Dat meldt The Verge.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Wat de nieuwe plannen zijn voor mobiel adverteren, is nog niet duidelijk. Wel houdt Apple de mogelijkheid open dat iAd in een bepaalde vorm blijft bestaan. In een gesprek dat de Wall Street Journal onlangs had met Apple-manager Eddie Cue gaf deze hints dat het programma voortgezet zou kunnen worden als een geautomatiseerd self-service platform. Voor advertentieverkopers heeft dat als voordeel dat Apple er tussenuit is als partij, waardoor zij Apple niet langer 30 procent van de omzet hoeven te betalen.

Tim Cook gaf in 2015 al aan dat iAd een bijzonder klein deel was van Apple. Volgens EMarketer had iAD slechts 5,1 procent marktaandeel had van de totale mobiele advertentiemarkt.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in