Grote schoonmaak in Windows Store
Microsoft scherpt ook het beleid aan voor wie nieuwe apps wil distribueren via de Windows Store. Kort gezegd komt het er op neer dat Microsoft gaat beoordelen of nieuwe apps wel voldoende unieke content bieden of een creatieve toevoeging of hulpmiddel vertegenwoordigen. Apps die precies doen wat andere apps al doen, komen er niet in. Ook moeten de iconen voor de apps voldoende onderscheidend zijn van andere apps en liefst duidelijk maken wat de app doet.
Apps mogen niet te duur zijn
De winkelbeheerders gaan verder beter letten op de prijs/prestatieverhouding van apps. Apps die duidelijk een hoger dan gemiddelde prijs kosten, moeten ook bovengemiddeld veel functionaliteit leveren. Daarnaast komt er meer aandacht voor de kwaliteit van de beschrijvingen, zoekwoorden en andere metagegevens rond de app.
Het is niet de eerste keer dat Microsoft een opruimactie houdt, merkt The Register op. Vorig jaar nog werden 1500 apps bij het oud vuil gezet. Toen was de actie vooral gericht op het weghalen van apps die vielen in de categorie malware of met anderszins kwestieuze bedoelingen in de app store waren beland.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee