Landelijke taxidienst via app
De app is beschikbaar voor Android en voor de iPhone. De dienst is overigens ook beschikbaar via een website.
Vraagtekens bij vooraf betalen
De Consumentenbond heeft altijd gepleit voor meer transparantie in de tarieven en juicht het initiatief toe. Maar de bond heeft er wel problemen mee dat er vooraf betaald moet worden. “Mocht de taxi niet voor de deur verschijnen of een taxibedrijf failliet gaan, is het maar de vraag wat er vervolgens met je geld gebeurt”, reageert een woordvoerster. Volgens de Consumentenbond moet er een technische mogelijkheid komen om achteraf te betalen.
Taxi-app van TCA
Eerder kwam Taxi Centrale Amsterdam (TCA) al met een eigen app. Die app gebruikt de gps-module van de telefoon of tablet om de positie te bepalen en stuurt vervolgens een bericht naar het ritbemiddelingssysteem. Dat selecteert de dichtstbijzijnde vrije taxi en verstuurt een ritaanvraag. Wanneer de chauffeur de rit accepteert, kan de klant op een kaartje een virtueel autootje volgen en de verwachte aankomsttijd zien. Klanten kunnen via de app bovendien een waardering geven aan de chauffeur die hen heeft vervoerd. Abonnees kunnen hier klikken voor de Case die AutomatiseringGids schreef over deze app.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee