Overslaan en naar de inhoud gaan

Nokia schaakt op meer borden met NavTeq

Nokia heeft in Boston het afgelopen jaar een team opgezet van 55 man dat zich toelegt op de combinatie van sociale netwerken en geolocatie-informatie. De toepassing waaraan zij werken, koppelt automatisch een locatietag aan foto's en koppelt dit gemakkelijk aan kaartinformatie, sms- en microblogberichten, e-mail en andere toepassingen. Hierdoor zijn ze eenvoudig te delen met een vriendengroep.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De toepassing, genaamd Pulse, is sinds het najaar beschikbaar op Nokia's eigen platformen, maar komt ook in de stores voor iOS (iPhone en iPad) en de Android-winkels. "Om een sociale applicatie goed te laten werken, moet je op alle platformen aanwezig zijn", zegt Başak Özer, die de Social and Location Based Applications-divisie leidt.

Divisie groeit tegen de trend in

De groei van Nokia is Boston is bijzonder omdat het Finse bedrijf als geheel bezig is met een forse afslankprocedure. Het kost Özer dan ook behoorlijk wat moeite goede mensen te overtuigen bij de Nokia-vestiging in dienst te komen.

Nokia kocht NavTeq in 2007 voor een bedrag van 8,1 miljard dollar. Vervolgens kreeg het onderdeel niet veel aandacht bij het moederbedrijf. Daar komt nu verandering is.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in