Ook Outlook wordt ads-platform voor Microsoft
Het gaat bij de ads in Outlook Mobile niet puur en alleen om aanprijzingen van Microsoft voor zijn eigen producten en diensten. In besturingssysteem Windows en applicatiepakket Office toont de leverancier al ads voor zijn 365-abonnementsdienst. In de Outlook-app worden nu ook ads van externe partijen geserveerd.
Naar voorbeeld van Google?
Cloudconcurrent Google toont al langere tijd ads in de inboxen van zijn gratis maildienst Gmail. Daarbij worden deze commerciële boodschappen van derden ook weergegeven in mailboxen als zijnde een mail, wel onderscheiden met een kleine aanduiding 'ad'. Verschil is er wel bij de categorieën Primary, Promotions en Social waarin Gmail valt onder te verdelen. De webuitvoering van Outlook hanteert een soortgelijke weergave van ads in mailaccounts van gebruikers.
De Outlook-app kent een zogeheten Focused-modus waarbij mail wordt geschift in belangrijke berichten en 'overige'. Voorheen waren ads alleen in de Other-categorie te zien, meldt The Verge, maar die beperking wordt nu losgelaten. De enige manier om advertenties in de Outlook-app volledig te ontlopen, is het afsluiten van een betaald abonnement op Microsoft 365. Op forumsites en social media uiten gebruikers hun ongenoegen over dit oprukken van ads in de gratis mail- en agenda-app.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee