Overslaan en naar de inhoud gaan

'Problemen met mobiel inchecken opgelost'

De introductie van de OV-chipkaart op de mobiele telefoon verliep niet 'vlekkeloos', maar de technische problemen zijn inmiddels opgelost. Dat heeft Translink - het bedrijf achter de OV-kaart - laten weten, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
trein
© Ester Schop
Ester Schop

Toen de app 'OV-chip mobiel' eind mei werd geïntroduceerd, kampte die direct met veel kinderziektes. Er waren vooral problemen met het registreren en aanmelden. Met name klanten van telecombedrijf KPN hadden hier last van.

Deze problemen zijn nu achter de rug, aldus Dijksma. "OV-chip mobiel wordt door de openbaarvervoerbedrijven fasegewijs toegankelijk gemaakt voor reizigers." De huidige 5400 gebruikers zouden volgens Translink tevreden zijn en het aantal gebruikers stijgt.

Eind dit jaar moet een proef in Den Haag beginnen waarbij het mogelijk wordt om met de bankpas in en uit te checken in het openbaar vervoer.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in