Snelgroeier: automatiseren van het verzendproces
Drieënhalf jaar geleden, ver voordat thuiswerken door corona de norm werd, was thuiswerken al de norm bij Wuunder. “Iedereen komt zo het best tot hun recht”, zegt Gehlen. Niet alleen de IT-afdeling die thuis in alle rust het best zijn werk kan doen, ook douane-experts die meestal in de buurt van Schiphol wonen en anders dagelijks ver moeten reizen of customer service medewerkers die bij Wuunder niet aan een streng werkdagritme vastzitten. Gehlen: “Voorheen kwam een team eens per week naar kantoor. Op maandag was de marketingafdeling er, op dinsdag de IT-afdeling en op woensdag customer service. Maar ook dat zorgde voor veel reistijd, voor bijvoorbeeld de ontwikkelaars in Groningen. Nu spreken we ergens midden in het land af. We hebben wel werktijden, maar als je je hond wilt uitlaten of je wilt lang lunchen dan kan dat. Sommigen werken op zaterdag of zondag, omdat het in hun leven beter uitkomt. Vroeger waren we heel bijzonder. Maar ik denk dat we nu niet meer zo bijzonder zijn.”