Global Data Insight Survey: Datatrends voor Data- en AI-leiders
Nieuwe variaties van AI-modellering en toegankelijke generatieve AI (GenAI) voor consumenten verstoren de normale gang van zaken. In hun zoektocht naar concurrentievoordeel maken bedrijfsleiders gebruik van AI om nieuwe producten en digitale ervaringen te innoveren en om operationele efficiëntie te versterken.
Maar de grote uitdaging bij het benutten van de kracht van AI is de impact die de enorme hoeveelheden data workloads hebben op de onderliggende infrastructuur. Om deze impact te begrijpen, heeft Digital Realty de tweede editie van de Global Data Insights Survey laten uitvoeren. 2.254 wereldwijde IT-besluitvormers uit 11 sectoren onthullen hoe zij hun bedrijfsstrategie herzien en hun IT-infrastructuur herontwerpen om de kracht van data en AI te benutten.
Vier Belangrijke Inzichten in 2024
Data-gedreven strategieën bevorderen AI-innovatie
79% van de respondenten met een hoge AI-volwassenheid voeren datastrategieën uit die investeringen in IT-infrastructuur sturen.
Data is overal en blijft groeien
52% van de respondenten noemt een gebrek aan voldoende investering in datasystemen, infrastructuur en analytics als belemmeringen voor het verkrijgen van inzichten.
Data-localisatie is belangrijker dan ooit
Nieuwe punten van at-the-edge datageneratie veranderen de manier waarop infrastructuur en datasets worden ingezet en met elkaar verbonden.
Data speelt een steeds grotere rol in de bedrijfsagenda
Meer dan de helft van de IT-leiders zegt dat data-inzichten cruciaal zijn voor het verbeteren van de klantervaring en tevredenheid. Data is de motor die belangrijke besluitvorming voor de onderneming aandrijft.
Download de Global Data Insights Survey en ontdek hoe IT-leiders wereldwijd data en AI inzetten om hun bedrijfsstrategieën te realiseren en concurrentievoordeel te behalen.
Om een whitepaper te downloaden dien je ingelogd te zijn, dit kan middels bovenstaande button. Nog geen account? Klik hier om er een aan te maken