DDoS-bankaanvallen raken ook Rabobank
"Pinnen is mogelijk en jouw gegevens lopen geen gevaar", antwoordt het webcareteam van Rabobank op de vraag van een bezorgde klant. Het aantal meldingen op social media van een storing bij deze Nederlandse bank is deze ochtend flink gepiekt, blijkt uit metingen door AlleStoringen.nl. Die storingsdetector heeft eerder DDoS-aanvallen op ABN AMRO en ING getoond, waarbij Rabobank toen nog ongemoeid leek.
Aanvalsgolven
Deze ochtend lijkt de focus van de nog onbekende aanvallers verschoven te zijn: van eerst ABN AMRO en toen ook ING, naar alleen Rabobank nu. Het is echter ook mogelijk dat er toevallig een nieuwe DDoS-aanvalsgolf is, afkomstig van andere daders.
Rabobank stelt tegenover persbureau ANP dat banken vrijwel dagelijks met DDoS-aanvallen te maken hebben, maar dat er sprake is van buitengewoon hevige aanvallen. De bank benadrukt dat de gegevens van klanten veilig zijn en werkt hard om de aanval af te weren.
Pinnen werkt wel
Op Twitter laat Rabobank weten dat de storingseffecten van de DDoS-aanval niet alle klanten raken. "Een deel van onze klanten ervaart problemen. Sommigen kunnen wel probleemloos bankieren", aldus de bank. De app en website voor internetbankieren ondervinden nu last van de aanval. Net zoals iDeal-betalingen die Rabo-klanten willen doen. Pinnen werkt echter nog wel, laat de bank weten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee