Klanten British Airways slachtoffer digitale inbraak
De hackers hadden het voorzien op informatie over mensen die tussen 21 augustus en 5 september boekten via de website of mobiele app. Klanten hoeven volgens BA niet te vrezen dat hun paspoortgegevens of reisdetails in handen zijn gevallen van de cybercriminelen. Die kregen mogelijk wel toegang tot "persoonlijke of financiële'' informatie. Het veiligheidsprobleem op de website is inmiddels opgelost, zegt het bedrijf.
De politie is op de hoogte gesteld. Het bedrijf treedt in contact met de gedupeerden. "We adviseren klanten die denken dat ze zijn getroffen door dit incident om contact te zoeken met hun banken of creditcardproviders'', zegt de luchtvaartmaatschappij.
Topman Alex Cruz van British Airways zei vanochtend op BBC Radio dat alle schade die klanten ondervinden door een hack te vergoeden. Cruz ontkent dat British Airways niet genoeg deed om de gegevens te beschermen. Zo waren die gegevens versleuteld en de hackers hebben die versleuteling niet gekraakt. "Er zijn andere methodes gebruikt door de criminelen om de gegevens in handen te krijgen, heel geavanceerde methodes.''
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee