Kritiek op Boeing en FAA over 737 Max groeit
Volgens de krant heeft de FAA het systeem nauwelijks getest. Doordat de motoren van de 737 Max groter zijn en op een andere plek zitten dan bij oudere versies van het toestel is de aerodynamica flink veranderd.
MCAS moet de invloed van die aanpassingen beperken en is daarom een cruciaal onderdeel van het toestel, maar de FAA vertrouwde te veel op Boeing bij goedkeuring van de 737 Max, zo schrijft de krant.
Ruzie over updates
De vliegtuigfabrikant ruziede al sinds de crash van Lion Air in oktober over de software-updates. De vliegtuigbouwer en de FAA konden het niet eens worden over hoe ver die ingreep moest gaan.
De FAA ligt ook onder vuur omdat het pas in een later stadium de 737 Max aan de grond hield.
Geschuif met toptechneuten
Boeing heeft tevens een aantal personele wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot hooggeplaatste techneuten. John Hamilton wordt nu als vicepresident van de afdeling engineering hoofdverantwoordelijk voor het onderzoek naar de crashes, waarmee hij een aantal andere taken afstoot. Lynne Hopper wordt doorgeschoven naar de functie van hoofd techniek.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee