Smartphones gebrickt door update voor LG bij T-Mobile
Afgelopen zaterdag is een update doorgevoerd voor de getroffen toestellen, die daardoor onbruikbaar zijn geraakt. Het gaat om de G7 ThinQ-smartphone van LG, maar dan dus in combinatie met een T-Mobile abonnement. Het probleem van de constante reboots, ook wel bootloop genoemd, speelt volgens toestelmaker LG in alle landen waar mensen een G7 ThinQ gebruiken met een T-Mobile-abonnement.
Wachten op fix
De fabrikant van het Android-toestel weet nog niet wat de oorzaak is en wanneer de gedupeerden weer kunnen bellen. Vandaag, twee dagen nadat de eerste slachtoffers online melding deden van de bootloop, is er nog geen oplossing voorhanden. Volgens enkele forumposts zou het verwijderen van de T-Mobile sim-kaart het constante rebooten kunnen verhelpen. Dit zou echter niet voor iedereen werken.
Ondertussen wagen technisch onderlegde gebruikers zich aan het flashen van hun toestel naar een oudere versie van de firmware en/of Android-software, LG raadt mensen aan om niet zelf met hun toestel aan de slag te gaan. Dan ontstaat een kans dat er iets misgaat en dat mensen alle gegevens op het toestel voorgoed kwijt zijn.
T-Mobile Nederland draagt als optie voor klanten aan dat ze hun rebootende toestel kunnen opsturen voor reparatie. "Toestellen worden bij een onafhankelijke reparatiecentrum met voorrang verwerkt. Een specifieke tijdspanne is echter niet op voorhand te melden", meldt de telecomprovider op Twitter.
De bootloop in actie:
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee