McKinsey: gemengde gevoelens over Web 2.0-tools
Een jaar geleden hadden de respondenten van McKinsey nog gemiddeld iets meer dan twee verschillende gereedschappen in gebruik. Nu zijn dat er dat ruim drie, van een inmiddels uitgebreide lijst van tools. Over de hele linie is het gebruik ook geïntensiveerd en aan de pilotfase ontstegen. De bedrijven gebruiken de tools ook zowel binnen als buiten de bedrijfsmuren, om de communicatie met medewerkers, klanten, partners en leveranciers te verbeteren.
Maar over het daadwerkelijke effect van web 2.0 op de bedrijfsvoering lopen de meningen erg uiteen. Aan de ene kant is 21 procent tevreden; anderzijds is 22 procent duidelijk teleurgesteld in de tools. Sommigen haken daarom alweer af.
Bij de tevreden gebruikers zijn echter wel veranderingen te zien. Organisatiestructuren en de manier van aansturen veranderen daar en sommigen nodigen zelfs klanten uit via de web 2.0-mechanismen deel te nemen aan de ontwikkeling van nieuwe producten.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee