Opta eist betere voorlichting internettelefonie
Opta heeft bij de grootschaliger introductie van internettelefonie, zo'n vier jaar geleden, een afwachtende houding aangenomen. Op een aantal aspecten verschilt internettelefonie van reguliere vaste telefonie doordat de onderliggende technologie anders is. De toezichthouder wilde eerst aanzien hoe de nieuwe belvorm zich ontwikkelde.
Inmiddels maakt echter een op de drie Nederlanders gebruik van internettelefonie. Opta vindt dan ook dat waar mogelik dezelfde regels en waarborgen moeten gelden als voor mensen die via het vaste telefonienet bellen.Met name over de informatieverstrekking van de aanbieders krijgt Opta nogal wat klachten. Zo hoort de aanbieder de klanten duidelijk te maken dat er mindere garanties worden afgegeven over de kwaliteit van de verbindingen. Ook werken sommige fax- en pinapparaten of andere randapparaten niet. Verder wijst Opta op het bestaan van de ConsuWijzer, een informatieloket dat een samenwerking is van de Consumentenauthoriteit, de Nederlandse Mededingingsauthoriteit (NMa) en Opta.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee