Peiling: Vaak internetstoring, service kan beter
XS4ALL komt met het eindcijfer 7,8 als beste uit de bus van de acht grootste internet service providers (ISP’s) in Nederland. De klanten van deze KPN-dochter geven hoog op over de snelheid en betrouwbaarheid van hun verbinding en hadden relatief weinig last van storingen. Op de tweede plaats staan twee andere providers die tot hetzelfde telecombedrijf behoren: Het Net en KPN zelf, respectievelijk met cijfer 7,2 en 6,9. Ziggo krijgt de slechtste score: 5,9.

Shutterstock
Shutterstock
Gemiddeld had bijna 40 procent van de ondervraagden in augustus en september te maken met problemen, waaronder storingen in de verbindingen. Negatieve uitschieters in dit opzicht waren Telfort (56 procent) en Ziggo (52 procent). Het betrof vooral internet- en telefoonstoringen, maar ook administratieve problemen. Puur bekeken op de kwaliteit van de internetverbinding scoort XS4ALL het best (rapportcijfer 8,1) en Ziggo het slechtst (6,4). De kwaliteit van de spraakverbinding is het hoogst bij KPN (8,2) en het laagst bij Telfort (5,0).
De Providermonitor heeft bijna tweeduizend deelnemers. De Consumentenbond wil het onderzoek iedere twee maanden herhalen.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee