DDoS-aanval haalt ABN AMRO weer onderuit
Door de DDoS-aanval kunnen klanten van ABN AMRO beperkt of geen gebruik maken van digitale diensten als internetbankieren, mobiel bankieren en iDeal. Ook de website van de bank ondervindt hinder van de overvloed aan dataverkeer.
De bank benadrukt in zijn communicatie er alles aan te doen om de aanval te bestrijden. Wanneer ABN AMRO denkt de situatie onder controle te hebben en zijn digitale diensten weer voort te kan zetten, is niet duidelijk.
Al eerder slachtoffer
Eerder dit jaar, was ABN AMRO ook al slachtoffer van een grootschalige DDoS-aanval. Toen legde een grote ‘DDoS-golf’ de websites van onder anderen ABN en ING voor meerdere dagen plat.
Naar aanleiding van die aanval liet Detailhandel Nederland al weten zich door dit soort storingen steeds meer zorgen te maken om de stabiliteit en betrouwbaarheid van het betalingsverkeer. De Nederlandsche Bank ging naar aanleiding van de aanval in januari in gesprek met te banken, om te regelen dat zij hun systemen na een dergelijke aanval snel weer in de lucht zien te krijgen.
Tegenover klagende klanten heeft ABN AMRO al bevestigd dat het de laatste dagen telkens last heeft van storingen:
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee