Falende IT? Even koffie halen
IT-dienstverlener Ymor vroeg 1000 Nederlanders naar hoe zij handelen als er problemen zijn bij het functioneren van Office365-applicaties.
52,4 procent gaat zelf troubleshooten en start de laptop of pc opnieuw op of voert updates uit. Meestal is dat zonder het gewenste resultaat. 36 procent loopt naar het koffiezetapparaat en 24 procent zoekt collega’s op om even bij te kletsen. Uit de enquête blijkt dat vrouwen eerder overgaan op ‘zuchten en steunen’ (20%) dan mannen (12%).
Bijna vijftig procent (49,4 procent) noemt verloren tijd als grootste ergernis bij een falende Office365-omgeving. Een andere ergernis, door een derde genoemd, is dat het lang duurt voordat problemen zijn opgelost. Een kwart van de respondenten noemt de slechte ondersteuning en bereikbaarheid van de IT-supportafdeling als ergernis.
Uit het onderzoekje blijkt dat 15 procent van de mensen gaat zuchten en steunen. Dat wordt overigens door 17 procent weer als irritatiefactor genoemd.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee