Grote storing treft alle Nederlandse digitale klanten van ING - update
Volgens een woordvoerster van de bank ging het om een interne storing in een van de databases. Daardoor werkte de samenwerking tussen verschillende systemen niet goed. ING heeft een update uitgevoerd en nu werkt alles weer. Eerder meldde ING al dat er geen sprake was van een cyberaanval.
De bank meldde donderdagochtend op zijn storingspagina: "Op dit moment ervaren wij problemen met internet.bankieren, de Mobiel Bankieren app en iDeal. We werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak". Die mededeling wordt gegeven voor zowel de dienst Mijn ING Particulier als ook voor Mijn ING Zakelijk, Mobiel Bankieren en Mobiel Beleggen. Voor geldautomaten en voor betalen in winkels is er volgens de bank nu geen storing. Bij iDeal staat de beschikbaarheid van ING nu op 0,18%.
Betaald krijgen
Een woordvoerster van de bank zegt dat het probleem zowel speelt bij onlinebankieren via de computer als bij de mobiele app. Daardoor kunnen mensen geen betalingen verrichten en niet hun saldo checken. Betalingen ontvangen is nog wel mogelijk, benadrukt ze.
ING is eerst gaan uitzoeken hoe het euvel is ontstaan. Daarom kon de zegsvrouw aanvankelijk ook nog niet uitsluiten dat het bijvoorbeeld om een cyberaanval gaat. In een latere mededeling aan persbureau ANP stelt de woordvoerster dat er géén sprake van een aanval is, maar van een interne storing. De bank probeert er voor te zorgen dat alles zo snel mogelijk weer werkt. Maar wanneer dat het geval is, durft ING nog niet te zeggen.
Update:
Toegevoegd dat er volgens ING geen aanval is, maar dat de storing voor klanten is veroorzaakt door een interne storing.
Update2:
Storing opgelost.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee