Bedrijven kunnen fors besparen door IT te vereenvoudigen
Grotere klanttevredenheid
Uit het IDC-onderzoek kwam ook naar voren dat het vereenvoudigen van IT een aantal niet-financiële voordelen met zich meebrengt, zoals verhoogde productiviteit per gebruiker, snellere marktintroductie en grotere klanttevredenheid. De meeste deelnemende organisaties zagen zich, om IT wezenlijk te vereenvoudigen, gedwongen hun verouderde infrastructuur te vervangen door geconsolideerde en veelal gevirtualiseerde configuraties. Veelal was sprake van gedeeltelijke migratie naar de cloud.
Economisch nut ongewis
Onduidelijk is in hoeverre de vereenvoudigings-execerties voor de bedrijven in kwestie uiteindelijk profijtelijk uitpakken. Over de investeringen die nodig waren voor het doorvoeren van de vereenvoudigingen zeggen de onderzoekers desgevraagd geen andere mededelingen te kunnen doen dan dat deze van geval tot geval sterk verschilden.
“Veel bedrijven hebben last van de kosten en concurrentienadelen die IT-complexiteit met zich meebrengt”, zegt Michael Fauscette, vicepresident Software Business Solutions van de IDC Group. “Door hun IT-infrastructuur te vereenvoudigen, kunnen ze zich meer richten op (...) innovatie, productiviteitsverhoging en klanttevredenheid.”
Diepte-interviews op c-level
IDC baseert zijn conclusies op diepte-interviews met -- merendeels c-level -- managers bij de 9 betrokken bedrijven en instellingen. De steekproef omvat diverse sectoren, zoals financiële dienstverlening, e-commerce, medisch onderzoek & life sciences, retail, defensie & luchtvaart en overheid in de Verenigde Staten, Europa en Latijns-Amerika.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee