‘Clouddiensten maken belofte niet waar’
Levering nieuwe diensten duurt te lang
Veel aanbieders blijken bovendien nogal wat tijd nodig te hebben voor ze een klant een clouddienst kunnen leveren. 37% van de klanten heeft een SLA waarin staat dat levering van een nieuwe dienst binnen drie dagen gerealiseerd moet zijn. Slechts 15% van de ondervraagde IT’ers geeft aan dat ze klanten binnen drie uur een nieuwe clouddienst kunnen verschaffen. Een kwart van de cloudleveranciers is in staat om binnen 24 uur een nieuwe dienst op gang te brengen.
'Handmatige interventie uit den boze'
Marco van den Akker, CEO, 123Cloud zegt dat cloud bedoeld is om eenvoudige, flexibele en directe diensten te leveren. “In werkelijkheid lijkt dit eerder uitzondering dan regel. Wil een Cloud Computing-strategie succesvol zijn voor de eindgebruiker, dan zal de aanbieder in staat moeten zijn diensten binnen enkele minuten in te zetten. Als dat niet zo is daalt de waarde van de oplossing aanzienlijk. Handmatige interventie van de IT-afdeling is uit den boze.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee