Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM langzaam naar de cloud

De analyse is gemaakt over Nederlandse bedrijfsvestigingen met meer dan 50 medewerkers, die een CRM-toepassing hebben draaien. Opvallend resultaat: het aantal geautomatiseerde werkplekken heeft weinig invloed op de keuze voor een online oplossing.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Er zijn wel verschillen tussen diverse branches. Relatief frequent is de keuze voor een cloud-oplossing in de zorgsector, waar 14 procent van de CRM-oplossingen een cloud-variant is. Op de tweede plaats staan bedrijfsvestigingen uit de sectoren IT, Telecom en Utilities, waar 10 procent een online variant betreft. Veel bedrijven kiezen er toch voor om hun CRM-applicatie te laten verwerken in een datacenter van een externe dienstverlener. Die groep is met 10 procent ongeveer 2 twee keer zo groot als het percentage cloud-oplossingen. De overgrote meerderheid draait nog altijd binnen de eigen organisatie.

De onderzoekers baseren zich op zo'n 4500 gesprekken die in de afgelopen 12 maanden zijn gevoerd met IT-functionarissen in Nederland over het gebruik van bedrijfsapplicaties, waaronder CRM-toepassingen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in