Dropbox worstelt met snelle groei
Dropbox wist in 5 jaar tijd 50 miljoen klanten aan zijn dienstverlening te binden. Die is in 2007 ontstaan uit de frustratie van de oprichters dat zij steeds vergaten bestanden te mailen of USB-sticks mee te nemen. Inmiddels bieden veel van de grote softwarebedrijven hun klanten een mogelijkheid bestanden met een opslag in de cloud te synchroniseren. Toch wist het bedrijf vorig jaar nog 250 miljoen dollar risicokapitaal aan te trekken. Houston geeft geen details over de omzet van het bedrijf, maar die is volgens hem wel winstgevend. Ondanks het feit dat maar een klein deel van de gebruikers betalen voor de dienstverlening. Boven de 50 GB aan opslag betalen klanten vanaf 10 dollar per maand.
Eerste overname draaide om het personeel
Houston is druk met het aannemen van de juiste mensen. De Dropbox-organisatie bestaat nu uit 100 mensen. Het bedrijf deed in februari zijn eerste overname van een bedrijfje opgericht door ex-Facebook-toptechnici om maar hooggekwalificeerde mensen binnen te halen. Maar Houston is op zoek naar hordes technici en product managers. Om de geplande personeelsgroei te kunnen accommoderen verhuisde het bedrijf naar een kantoor van 8000 vierkante meter in San Francisco.
Daarnaast is Houston druk bezig samenwerking te zoeken met hardwareproducenten die de dienstverlening standaard willen installeren op apparatuur variërend van telefoons en tablets tot televisies. Houston zegt in The Wall Street Journal niet uit te zijn op een beursgang en op dit moment niet meer geld nodig te hebben.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee