Exchange-storing raakt Outlook.com, blijkt zelfveroorzaakt
"We hebben bevestigd dat een recente service-update een codekwestie bevatte die voorkwam dat gebruikers toegang hadden tot hun mailbox via Outlook op het web", luidt de melding van Microsoft. De cloudaanbieder gebruikt hiervoor het Twitteraccount voor de status van zijn 365-dienstenaanbod. De blokkerende update is weer teruggedraaid. Microsoft stelt dat het heeft bevestigd dat alle toegang weer is hersteld. Enkele gebruikers bevestigen dit, maar anderen klagen dat zij nog steeds geen toegang tot hun online-mail hebben.
Https en andere wegen
De initiële erkenning van deze storing betrof niet alleen Outlook.com. De toegang via webprotocol https tot mailboxen was één geval, maar Microsoft sprak in de eerste tweet over deze zaak van meerdere protocollen. Toegang tot Exchange-mailboxen leek daarmee in brede zin geblokkeerd te zijn. Meldingen van buitengesloten - en thuiswerkende - gebruikers zijn van over de hele wereld afkomstig. Daarbij geven internationale tijdzones en werkdagen een 'ritme' aan in de meldingen.
Beheerders van 365-omgevingen kunnen voor meer informatie over deze storing een kijkje nemen in het beheercentrum. Daar zou onder rapportnummer EX209929 "alle informatie" te vinden moeten zijn. Bij eerdere recente verstoring van Microsoft-clouddiensten bevatte zo'n bulletin voor beheerders soms niet meer dan de boodschap in een openbaar toegankelijke tweet. Soms is daar dan naderhand meer nuttige beheerinformatie aan toegevoegd.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee