Dropbox opent kantoor in Nederland
Dropbox probeert daarom bedrijven te overtuigen het opslag- en samenwerkingsgereedschap van bedrijfswege aan te bieden. Het bedrijf moet daarbij opboksen tegen de gevestigde namen als Microsoft en Google die ook cloudopslag bieden naast hun online kantoortoepassingen. "Wanneer we kunnen demonstreren wat de extra waarde is van Dropbox, is het voor het financieel management gelijk duidelijk dat de extra investering in de zakelijke variant gerechtvaardigd is", zegt Thoman Hansen, vice-president Europa van het bedrijf. Hij claim daarbij snellere synchronisatie en meer gebruiksgemak dan zijn concurrenten. Om meer proof of concepts uit te kunnen voeren, moet er een duidelijke aanwezigheid zijn in alle belangrijke markten, concludeert Hansen. Vanuit het kantoor aan de Amsterdamse zuidas richt het team van regiodirecteur Chris Moojen zich nu op de Benelux-markt.
Meer inzicht en controle
Dropbox heeft naast de gratis variant en de betaalde 'Pro'-variant met wat meer opslagruimte, sinds twee jaar ook het Dropbox Business-aanbod. Afgelopen november kwam daar ook Dropbox Enterprise bij. De zakelijke vainaten zijn voorzien van management tooling voor veiligheid en optimalisatie van het gebruik. Hansen: "Een sterk toenemende activiteit in de box van een bepaald projectteam, kan voor het management aanleiding zijn meer aandacht daar aan te schenken."
Volgens Hansen zijn er nu wereldwijd 150.000 gebruikers van de zakelijke varianten, waarbij de groei vooral in de laatste maanden sterk toenam. De Maastricht Academy of Media, Design and Technology (MAMDT) bijvoorbeeld verplicht studenten sinds kort de resultaten van hun projecten via een Dropbox-account aan te leveren. Voorheen moest dat altijd met FTP en mail-bijlagen wat nog al eens tot verwarring aanleiding gaf, legt Hansen uit.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee