Database-fout brengt Salesforce in grote problemen
Het foutieve databasescript gaf klanten van de Pardot-service veel te veel rechten op de database. De enige remedie was de klanten van de Pardot-service - een marketing automation tool - af te sluiten om te voorkomen dat zij toegang kregen tot informatie die niet voor hen bedoeld was.
Salesforce besloot echter niet alleen de klanten die de verruimde rechten hadden, af te schakelen, maar alle gebruikers van servers waarop Pardot-gerelateerde diensten draaiden.
Probleem duurt nog altijd voort
Vrijdagavond zei Salesforce de problemen onder controle te hebben en de toegang voor klanten die nog nooit Pardot hadden gebruikt weer te hebben hersteld. Zaterdagmiddag bleken klanten die de Pardot-tool gebruiken of ooit hebben gebruikt, nog altijd niet in staat de diensten te bereiken, meldde Geek Wire. Op dit moment geeft de statuspagina nog steeds aan - na 2 dagen en 15 uur - dat sommige klanten problemen kunnen ondervinden met hun gebruikersrechten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee