Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese adverteerders komen met eigen cookie-code

Bedrijven die deze Online Behavioural Advertising (OBA) gedragscode onderschrijven, geven informatie over waar de cookies die zij op de pc plaatsen voor worden gebruikt en met wie de informatie die zij verzamelen, wordt gedeeld.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Gaat de sitebezoeker niet akkoord dan is er een mogelijkheid de cookies uit te schakelen. De websites die de gedragscode hanteren, zijn herkenbaar aan een nader te bepalen icoontje. De IAB zorgt voor de controle op de naleving van de regels en indien nodig het opleggen van sancties.

Bedrijven starten met implementatie
Zo'n 40 bedrijven hebben inmiddels de intentieverklaring getekend waarin zij aangeven een begin te maken met het implementeren van de regels. Onder hen bevinden zich onder meer Google, Microsoft en Yahoo maar ook media als Sanoma en The Financial Times en telecombedrijven als Orange.

IAB Europe zegt in een verklaring 18 maanden gewerkt te hebben aan de totstandkoming van het document.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in