ICT-storing Eneco leidt tot onterecht uitkeren geld aan klanten
Door een ICT-storing is bij ongeveer 22.000 klanten van Eneco ten onrechte een groot bedrag op hun rekening gestort. Dat moeten zij weer aan de energieleverancier terugbetalen. Het gaat om een deel van de klanten met een aansluiting op een warmtenet, verspreid over het hele land.
De meeste klanten betalen via een automatische incasso. Zij zien volgens Eneco op hun rekening dat er eerst een bedrag tot honderden euro's wordt bijgeschreven, dat na een paar dagen weer wordt geïncasseerd door het concern. De mensen die geen automatische incasso hebben ingesteld moeten het bedrag handmatig overschrijven, meldt Eneco. "Daarnaast is er een kleinere groep klanten waarvan betalingsregelingen werden afgebroken, maar dat is inmiddels weer rechtgezet", laat de energieleverancier ook nog weten.
Niet bij alle klanten
Het probleem is inmiddels verholpen, volgens Eneco. Klanten die de dupe zijn van de storing worden deze week schriftelijk op de hoogte gesteld.
De onregelmatigheid met de incasso speelt niet bij klanten die gas en/of stroom afnemen van Eneco, benadrukt de energieleverancier. "Eneco werkt er hard aan om dergelijke incidenten in de toekomst te voorkomen en betreurt de onregelmatigheden zeer."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee