Overslaan en naar de inhoud gaan

ICT-storing Eneco leidt tot onterecht uitkeren geld aan klanten

Door een ICT-storing is bij ongeveer 22.000 klanten van Eneco ten onrechte een groot bedrag op hun rekening gestort. Dat moeten zij weer aan de energieleverancier terugbetalen. Het gaat om een deel van de klanten met een aansluiting op een warmtenet, verspreid over het hele land.

stapeltje eurobiljetten
geld

De meeste klanten betalen via een automatische incasso. Zij zien volgens Eneco op hun rekening dat er eerst een bedrag tot honderden euro's wordt bijgeschreven, dat na een paar dagen weer wordt geïncasseerd door het concern. De mensen die geen automatische incasso hebben ingesteld moeten het bedrag handmatig overschrijven, meldt Eneco. "Daarnaast is er een kleinere groep klanten waarvan betalingsregelingen werden afgebroken, maar dat is inmiddels weer rechtgezet", laat de energieleverancier ook nog weten.

Niet bij alle klanten

Het probleem is inmiddels verholpen, volgens Eneco. Klanten die de dupe zijn van de storing worden deze week schriftelijk op de hoogte gesteld.

De onregelmatigheid met de incasso speelt niet bij klanten die gas en/of stroom afnemen van Eneco, benadrukt de energieleverancier. "Eneco werkt er hard aan om dergelijke incidenten in de toekomst te voorkomen en betreurt de onregelmatigheden zeer."

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in