App plaatst context-bewuste advertenties op Google Glass
Blippar presenteerde zijn Glas-app gisteren op het Mobile World Congress in Barcelona als 's-werelds 'eerste beeldherkenningstoepassing voor Internet-connected eyewear'. De app verrijkt de via de brilcamera geregistreerde werkelijkheid met koopgedrag-stimulerende teksten of pijlen die de brildager de weg wijzen naar de locatie waar hij wordt geacht zijn geld te besteden. Om het voor de gebruiker nog aantrekkelijker te maken, worden naast advertenties ook andere augmented reality-toepassingen beloofd.
Coca-Cola, Disney, IBM, Nike, Proctor & Gamble en Budweiser
Blippar is al bekend van een smartphone-app waarmee gebruikers nadere informatie kunnen oproepen over een artikel dat ze met de ingebouwde camera in beeld brengen. De Britse app-ontwikkelaar wist onder meer Coca-Cola, Disney, IBM, Nike, Proctor & Gamble en Budweiser te winnen voor deze vorm van klantbenadering. Volgens Blippar-CEO Ambarish Mitra zouden al veel bedrijven positief hebben gereageerd op zijn suggestie om het kunstje te herhalen op Google Glass.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee