Apple en IBM lichten samenwerking zakelijke markt toe
Apple belooft 24 uur en 7 dagen in de week beschikbaarheid van de helpdesk. Die heeft toegang tot een groep technici die 2e-lijns ondersteuning kunnen geven. De IT-afdelingen van IBM-klanten moeten kunnen rekenen op initiële hulp binnen het uur. Dit is de snelste vorm van ondersteuning die Apple op dit moment biedt.
IBM blijft oude modellen Apple leveren
IBM blijft echter het primaire contact voor de ondersteuning. "IBM spreekt enterprise, Apple niet", vat de analist van Moor Insight & Strategy de aanpak samen. Opmerkelijk onderdeel van de overeenkomst is dat IBM defecte iPads gaat vervangen voor een exemplaar van hetzelfde type wanneer een onderneming heeft gestandaardiseerd op een bepaald model, concludeert hij. Het betekent wel dat IBM een voorraad moet aanhouden van tablets en iPhones die Apple zelf al lang niet meer verkoopt en ondersteunt.
Het is nog niet duidelijk wat de gemeenschappelijke dienstverlening gaat kosten. Deze is onderdeel van de contractonderhandelingen die IBM met zijn klanten voert. Om een idee te krijgen geeft een overzicht op de website van Apple wel inzicht in de prijsstructuur die Apple hanteert voor de ondersteuning aan bedrijven.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee