Apple schroeft reparatiemogelijkheden iPhone op
Apple is begonnen met een proef in Canada. De servicecenters moeten zich eerst kwalificeren voor het programma en vervolgens moeten de monteurs op cursus om een iOS Certification van Apple te halen. Onderdeel van de certificering is een serie voorwaarden waar aan moet worden voldaan. Zo moet in alle gevallen een troubleshootsessie worden gehouden en moet de reparatie altijd binnen zes uur zijn afgerond voor toestellen met garantie. In andere gevallen is een maximum-reparatietijd van een werkdag vastgesteld.
Het aantal reparaties dat zij mogen uitvoeren is niet heel groot en varieert nogal per type iPhone. Zo mogen zij alleen het scherm van de oudere modellen 3G en 3GS vervangen maar weer niet de achterkant. Ze mogen wel de achterkant van de iPhone 4 en 4S vervangen maar weer niet van de iPhone 5. Problemen met de accu kunnen ze alleen aanpakken voor de modellen 4, 4S en 5 maar weer niet voor de oudere modellen. Uiteindelijk kunnen ze wel het meest aan de slag met de iPhone 5, waar ze naast de genoemde toegestane reparaties ook hulp kunnen bieden bij problemen met de camera, de trillingsmotor, de home button, de speaker, de ontvangstmodule en de simkaarthouder.
Na afloop van een succesvolle proefperiode wil Apple het programma uitbreiden naar andere landen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee