Baas van Fitbit: 'Apple is verkeerd bezig met de watch'
Helemaal onbevooroordeeld is Park natuurlijk niet, want zijn bedrijf maakt gadgets met een polsbandje. Die Fitbits voeren enkele functies uit en ze zijn bijvoorbeeld niet programmeerbaar zoals de Apple Watch dat wel is. Maar Park stelt, dat hij zich verplaatst in de consument"en die heeft geen behoefte aan ingewikkelde apparatuur om zijn pols."
Horlogemarkt
Apple voert de markt voor slimme horloges aan en in zijn kielzog zitten hi-tech firma's maar ook producenten van traditionele horloges zoals Tag Heuer. Park: "Wij zitten aan de andere kant van het spectrum. Onze devies zijn heel simpel en dat spreekt consumenten aan. Wel voegen we van tijd tot tijd nieuwe functies toe, maar alleen als de gebruikers daar om vragen. Bij smartwatches zie je een hele gereedschapskist waar je dan maar een keuze uit moet maken."
Verkoopcijfers
In het vierde kwartaal van vorig jaar verkocht Fitbit 8,1 miljoen van zijn wearables. In diezelfde periode gingen er ruim 4 miljoen Apple Watches over de toonbank. Gezien de hoge prijs van de Apple Watch verdient Apple meer aan zijn handel dan Fitbit.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee