Overslaan en naar de inhoud gaan

Baas van Fitbit: 'Apple is verkeerd bezig met de watch'

Helemaal onbevooroordeeld is Park natuurlijk niet, want zijn bedrijf maakt gadgets met een polsbandje. Die Fitbits voeren enkele functies uit en ze zijn bijvoorbeeld niet programmeerbaar zoals de Apple Watch dat wel is. Maar Park stelt, dat hij zich verplaatst in de consument"en die heeft geen behoefte aan ingewikkelde apparatuur om zijn pols."
Fitbit, Park
© Fitbit
Fitbit

Horlogemarkt

Apple voert de markt voor slimme horloges aan en in zijn kielzog zitten hi-tech firma's maar ook producenten van traditionele horloges zoals Tag Heuer. Park: "Wij zitten aan de andere kant van het spectrum. Onze devies zijn heel simpel en dat spreekt consumenten aan. Wel voegen we van tijd tot tijd nieuwe functies toe, maar alleen als de gebruikers daar om vragen. Bij smartwatches zie je een hele gereedschapskist waar je dan maar een keuze uit moet maken."

Verkoopcijfers

In het vierde kwartaal van vorig jaar verkocht Fitbit 8,1 miljoen van zijn wearables. In diezelfde periode gingen er ruim 4 miljoen Apple Watches over de toonbank. Gezien de hoge prijs van de Apple Watch verdient Apple meer aan zijn handel dan Fitbit.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in