BlackBerry richt zich weer op echte toetsen
Het afgelopen jaar probeerde het noodlijdende concern klanten te trekken met een touchscreen-model, de BlackBerry 10. De telefoon flopte en de fabrikant moest daardoor miljarden afschrijven. Onder Chen, die in november aantrad, gaat BlackBerry zich waarschijnlijk voornamelijk richten op de zakelijke markt waar het, tot de opkomst van de iPhone en andere telefoons met aanraakschermen, erg succesvol was.
Zakelijke gebruikers geven de voorkeur aan een toetsenbord omdat het daarmee makkelijker is om e-mails te schrijven.
BlackBerry sloot onlangs een overeenkomst met Foxconn om mobieltjes voor de Aziatische markt te maken. Het eerste model dat uit deze samenwerking voortkomt, krijgt wel een aanraakscherm, maar op de lange duur komen er meer toetsenborden, zo verzekerde Chen.
De topman liet ook weten dat hij verwacht dat BlackBerry in 2016 weer winstgevend wordt. Eind december meldde het concern in het derde kwartaal van 2013 een nettoverlies van 4,4 miljard dollar te hebben geleden.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee