‘Google komt snel met nieuwe muziekdienst’
Nieuwe dienst gebaseerd op Songza
Maar dat is niet genoeg voor Google, dat er niet in slaagde om de populaire streaming-dienst Spotify in te lijven. Het bedrijf uit Mountainview zou namelijk ook werken aan een eigen streaming-muziekdienst waarvoor naar verluidt 10 dollar per maand moet worden betaald. Hierbij wordt gebruikgemaakt van technologie van Songza, dat in juli van dit jaar werd gekocht door Google. Songza geeft muzieksuggesties die afhangen van het tijdstip op de dag, de activiteiten van de gebruiker en zijn of haar favoriete muziekgenre.
Google heeft er na de overname nooit een geheim van gemaakt de muziektechnologie en –diensten van Songza op korte termijn in Google Play en YouTube te willen integreren. Het heeft tot nu toe alleen niet in willen gaan op geruchten over het lanceren van een nieuwe Songza-achtige muziekdienst.
Verstandige stap
Gartner-analist Brian Blau zou het een verstandige stap vinden als Google een nieuwe streaming-muziekdienst op de markt brengt. “Als toonaangevend consumentenplatform moet Google allerlei verschillende diensten aan kunnen bieden en media en entertainment zijn hierbij belangrijke speerpunten, vooral via mobiele apps, waar consumenten momenteel veel tijd op doorbrengen en geld aan uitgeven”, vertelt Blau tegenover verslaggevers van Computerworld. Hij verwacht dat Google een voorsprong heeft op veel concurrenten door de kennis en ervaring waarover het bedrijf beschikt op het gebied van personalisatie, algoritmes, afspeellijsten en sociale netwerken.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee