iDeal-verwerking frustreert iPhone-kopers
De Apple Store was na twaalf uur 's nachts al snel onbereikbaar vanwege het grote aantal bezoekers. Wie er uiteindelijk toch in slaagde op de bestelpagina te komen, kon daar de benodigde gegevens invoeren en de bestelling afronden. De iDeal-betaling verliep zoals gebruikelijk en het internetbankierprogramma liet ook zien dat het geld was afgeschreven. Toch kwam de bevestiging van Apple dat de betaling geslaagd was niet binnen.
Velen kwamen na enige tijd tot de ontdekking dat Apple de bestelling had geannuleerd. Merkwaardig genoeg concludeerde Apple in het annuleringsbericht dat er al eerder een bestelling was geplaatst. De bestelling werd geweigerd omdat het bedrijf het beperkte aantal exemplaren zo eerlijk mogelijk over geïnteresseerden wil verdelen.
Bestellingen bij KPN, T-Mobile en Vodafone verliepen wel goed.
Storing ligt bij Apple
De woordvoerster van Currence, de organisatie achter iDeal, zegt dat er vannacht geen storingen zijn geweest met het betaalsysteem. Zij raadt gedupeerden aan te reclameren bij Apple. Apple heeft nog niet gereageerd op vragen van AutomatiseringGids.
Uit de reacties van gedupeerden blijkt dat de klantenservice van Apple tegenstrijdige berichten afgeeft. Er zou sprake zijn van een verklaring die Apple via mail aan de gedupeerden stuurt, maar andere callcenter-medewerkers weten hier niets van. Standaard stort Apple het geld van geannuleerd bestellingen binnen 5 werkdagen terug.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee