iPhone-gebruiker gaat voor kortstondige kick
De sleutel tot het begrip van deze ongerijmdheid lijkt te liggen in een andere observatie van de onderzoekers (Gazelle): "De opwinding over een nieuwe iPhone duurt niet lang; 70 procent van de ondervraagden meldt dat de charme ervan binnen een jaar weg is en 33 procent zegt dat het zelfs al binnen enkele maanden slijt. Het lijkt er dus op dat Apple vooral goed is in het rond hun nieuwe producten creëren een hype die mensen aanzet tot kopen".
Besturingssyteem geeft doorslag
Gazelle, dat gebruikte telefoons in- en verkoopt, vroeg z'n respondenten ook naar de features die de nieuwe iPhone voor hen zo verleidelijk maken:
- iOS 7 - 28%
- Krachtiger processor - 21%
- Groter scherm - 20%
Opnieuw een curieus gegeven, want voor het nieuwe iOS hoef je geen nieuwe iPhone te kopen; het zal werken op iPhones van het inmiddels bijna 3 jaar oude model 4.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee