Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft volgt Apple-strategie in strijd met Apple

Doelwit van Microsoft is Apples digitale assistent Siri. Die is feitelijk nutteloos, claimt Microsoft. In een vergelijking met zijn eigen digitale assistent Cortana benadrukt Microsoft de laatste tijd de voorsprong die het op bepaalde punten heeft genomen. Een digitale assistent die bijvoorbeeld niet kan waarschuwen dat je wat eerder weg moet omdat de file begint te groeien, of die niet kan herinneren aan belletjes of sms'jes, verdient volgens Microsoft de naam assistent niet.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Microsoft buit dat verschil nu uit in een advertentie waarin Cortana Siri feliciteert met zijn nieuwe jasje, een iPhone 6 Plus, en vraagt wat Siri nu beter maakt dan voorheen. Het antwoord, tot drie maal toe: 'I just got bigger'.

Omvang was ook al eens een thema van een advertentiecampagne van Apple, waarin Windows-pc's voor de voeten werd geworpen dat de harde schijf vol nutteloze programma's stond. Het is de eerste van een compilatie van 10 'Get a Mac'-advertenties op Youtube.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in