Minder laptops, pc’s en tablets verkocht in Nederland
Ook voor IT-producten voor consumenten liet het tweede kwartaal van 2016 een lichte stijging zien, en wel van 2 procent. Traditionele pc's - het tweede grote segment in deze sector - liet echter een bescheiden daling zien. De verkoopcijfers van laptops en tablets daalden eveneens licht met respectievelijk 1,2 procent en 2,3 procent. Andere productgroepen, zoals toetsenborden, netwerkcamera's en monitoren, lieten dubbele groeicijfers zien.
Telecomproducten in de lift
In het tweede kwartaal van 2016 steeg de verkoop van telecomproducten aan consumenten in ons land met 3,3 procent in vergelijk met hetzelfde kwartaal van 2015. De productgroepen 'core wearables' en 'headsets' lieten de meeste groei zien met respectievelijk 140 procent en 29,3 procent. De verkopen van de grootste productgroep binnen telecom - smartphones - lijken volgens GfK te stabiliseren met een groei van 2,5 procent.
De GfK-rapporten over alle 41 deelnemende landen zijn hier te vinden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee