Weer landelijke storing bij Vodafone (update)
De storing werd veroorzaakt door een menselijke fout, laat een woordvoerster van het bedrijf weten. Bellen en sms'en werden verstoord en dataverbindingen via 4G en 5G. De provider probeerde het mobiele verkeer om te leiden, zodat gebruikers alsnog gebruik kunnen maken van hun telefoon. Op de storingspagina melddeVodafone dat het vanaf 17:00 uur klanten via backup-systemen opnieuw aanmeld op zijn netwerken. Iets na 22:30 uur waren de problemen opgelost.
"Wij treffen maatregelen om dit soort fouten in de toekomst te voorkomen", aldus de woordvoerster. Om wat voor fout het gaat, is niet bekendgemaakt. Volgens Vodafone gaat het om een opzichzelfstaand incident en is er geen verband met de eerdere storing van dinsdag, toen waren er ook problemen met bellen en het gebruik van mobiel internet.
Van 4G terug naar Edge
Vanaf 15:50 uur heeft de telecomaanbieder het mobiele verkeer omgeleid. Daarbij zag het dat zijn diensten zich geleidelijk weer herstellen. Via de Nederlandse monitoringsite allestoringen.nl is te zien dat er sinds 14.30 uur meldingen binnenkwamen over een storing bij het Vodafone-netwerk. Bij de helft van de meldingen werd aangegeven dat er geen netwerk of bereik is. Sommige gebruikers zagen hun smartphone terugvallen naar de relatief trage verbinding van het 2G-gebaseerde Edge.
Update 15-10: De storing is voorbij en de oorzaak is gevonden. Het bericht is daarop aangepast.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee